• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
11
يادداشتي بر تاثيرات كرونا بر خانوارهاي متوسط؛

كرونا، بيماري ثروتمندان

  • کد خبر : 6575
  • ۰۴ شهریور ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۹
كرونا، بيماري ثروتمندان

دكتر مهدي يوسفي پور متخصص بيماري هاي عفوني بيمارستان مدائن تهران داستان دردناكي را در صفحه اينستاگرام خود نقل كرد. وي مي گويد: خانواده 3 نفره به من مراجعه كردند كه پدر و مادر بازنشسته و تك فرزند دانشجويان به كرونا مبتلا شده و بدحال بودند. پدر از همه بدحالتر،مادر با 50درصد درگيري و دختر […]

دكتر مهدي يوسفي پور متخصص بيماري هاي عفوني بيمارستان مدائن تهران داستان دردناكي را در صفحه اينستاگرام خود نقل كرد. وي مي گويد: خانواده 3 نفره به من مراجعه كردند كه پدر و مادر بازنشسته و تك فرزند دانشجويان به كرونا مبتلا شده و بدحال بودند. پدر از همه بدحالتر،مادر با 50درصد درگيري و دختر با درگيري 40 درصد.

هر سه با اكسيژن پايين.به آنها گفتم هر سه نفر بايد بستري شويد، اما فقط يك تخت خالي مي توانيم هماهنگ كنيم. اما پدر و مادر اصرار كردند كه دخترمان را بستري كنيد.

پدر به سختي در گوشم گفت:دكتر ما شرايط مالي خوبي نداريم و ديگر سني از ما گذشته است. ما به خانه مي رويم و هركاري كه مي توانيد براي دخترمان كنيد.

اگر شما هم به كرونا مبتلا شده باشيد متوجه تفاوت هاي عمده اين بيماري با ساير بيماري ها شده ايد. اما مهم ترين دليل تمايز اين بيماري با ساير بيماري هاي مسري، پر هزينه بودن درمان آن مي باشد به نحوي كه مي توان اين نوع ويروس را ” بيماري ثروتمندان ” ناميد.

در طي ظهور اين بيماري با افراد مبتلاي بسياري صحبت كرده ام يا در صفحات پزشكان متخصصان از هزينه هاي داروهاي آن مطلع شده ام و در آخر به نتيجه رسيده ام كه اين بيماري هزينه هاي كمرشكني را به خانواده هاي متوسط و ضعيف وارد مي نمايد.

اگر يك خانواده كارگر 3 نفره با حقوق ماهيانه 3ميليون تومان درگير اين بيماري شود، هزينه درمان و مراقبت آنها بدون بستري در بيمارستان بيش از 3 ميليون تومان مي شود.

شما شهرستاني مانند دورود را در نظر بگيريد. هزينه يك سي تي اسكن ساده با دفترچه 120 هزارتومان و آزاد 150 هزارتومان مي شود. هزينه ويزيت يك متخصص 60 هزارتومان است.

داروهاي كرونا و قرص هاي مكمل و تقويتي در يك نسخه به 500 هزارتومان مي رسد، آنهم اگر كارتان به بيمارستان و بستري نكشد چون بايد به دنبال داروهاي گرانقيمت و كمياب با قيمت هاي گزاف برويد.

طبق گفته متخصصان بيمار كرونايي نياز به مصرف آبميوه هاي تازه دارد. يك كيسه 3كيلويي هويج تا 50 هزارتومان قيمت دارد و آن هم براي مصرف 48 ساعت كافي است.

مصرف سوپ، گوشت و مرغ هم با قيمت هاي بالا بماند.

با توجه به سرعت سرايت بالاي اين بيماري، شما يك خانواده 3 يا 4 نفره زير خط فقر را در نظر بگيريد كه به كرونا مبتلا شوند.با اين هزينه هاي كمرشكن يا مجبور مي شوند جوان ترين عضو خانواده را درمان كنند يا خود را به دست سرنوشت بسپارند.

اين تنها يك داستان دردناك و مقدار اندكي از هزينه هاي كمرشكن اين بيماري است.

لینک کوتاه : https://gaharnews.ir/?p=6575

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.