• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
9
مصوبه ای که به شیوع ویروس کرونا کمک می کند

نقدی بر مصوبه ستاد کرونای شهرستان دورود

  • کد خبر : 4957
  • ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۲:۰۳
نقدی بر مصوبه ستاد کرونای شهرستان دورود
داستان از آنجا آغاز شد که در جلسه ستاد مدیریت کرونای شهرستان دورود به ریاست فرماندار وقت مجتبی بیرانوند ( که الحق و الانصاف نقش بسزایی در کاهش و کنترل کرونا در شهر دورود داشت) در مصوبه ای مطرح شد مبنی بر اینکه " تحویل جنازه متوفی راس ساعت 16 باشد، خواه در دورود تشیع شود،خواه به شهر دیگری منتقل شود."

این مصوبه اگر چه در ابتدا جهت سامان دادن به مراسمات و کمک به جلوگیری از تجمعات مراسم تدفین مطرح و تصویب گردید ولی در زمان اجرا شاهد هستیم که این قانون خود باعث مشکلات بسیار برای شهروندان و شیوع ویروس کرونا می شود که در زیر به تفصیل دلایل خود را بیان می کنم.

تجمع در سردخانه جهت تحویل میت

تجمع در سردخانه جهت تحویل میت: اگر راس ساعت 16 سری به سردخانه گلزار شهدا بزنید متوجه جمعیتی می شوید که همگی منتظر تحویل گرفتن پیکر عزیز از دست رفته خود هستند. این تجمع خود باعث شیوع ویروس بین این عزیزان می شود.

کمبود آمبولانس حمل میت:

یکی از صاحبان آمبولانس در گفت گو با خبرنگار گهر گفت: این مصوبه ستاد کرونای شهرستان دورود باعث بوجود آمدن مشکلات عدیده ای برای آمبولانس داران و مردم شده است. از سویی در زمان مقرر آمبولانس کافی در دسترس جهت حمل میت در شهرستان وجود ندارد و صاحبان عزا باید منتظر حمل میت دیگران باشند تا نوبت به آنها برسد و این باعث تجمع مردم در قبرستان ها و طولانی شدن مراسمات می شود.

تجمع همزمان شرکت کنندگان در قبرستان های دورود:

به دلیل همزمانی تحویل جنازه، ساعات تشیع و تدفین نیز بالطبع در یک ساعت انجام می گیرد و گاها به صورت همزمان تشیع کنندگان 3 متوفی در قبرستان ها حضور می یابند و شاهد جمعیت های هزاران نفری می باشیم.

ایجاد ترافیک

دلیل دیگر نامناسب بودن این مصوبه ترافیک بسیار زیاد ماشین هایی است که در آن ساعت خاص در اطراف گلزارشهدای شهرک سینا بوجود می آورند و مزاحمت هایی که برای ساکنین این شهرک بوجود می آید.

درخواست لغو این مصوبه و زمانبندی مناسب جهت برگزاری مناسب:

از فرماندار،رئیس دادگستری،دادستان،شهردار و سائر اعضای ستاد کرونای شهرستان دورود خواهشمندم که در خصوص این مصوبه تجدید نظر بفرمایید و با یک برنامه ریزی اصولی و بهتر از شیوع مجدد این ویروس از طریق برگزاری مراسمات جلوگیری بعمل آوریم.

لینک کوتاه : https://gaharnews.ir/?p=4957

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.