• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
12
مدیر روابط عمومی راه و شهرسازی لرستان:

نیاز به اعتبار 2300 میلیاردی برای تکمیل راه‌آهن دورود- خرم‌آباد- بروجرد

  • کد خبر : 4268
  • ۲۴ شهریور ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۹
نیاز به اعتبار 2300 میلیاردی برای تکمیل راه‌آهن دورود- خرم‌آباد- بروجرد
مدیر روابط عمومی راه و شهرسازی لرستان گفت: تکمیل پروژه راه‌آهن دورود- خرم‌آباد- بروجرد به اعتباری بیش از ۲۳۰۰ میلیارد تومان نیاز دارد.

به گزارش گهرخبر به نقل از ایسنا ، مدیر روابط عمومی راه و شهرسازی لرستان گفت: تکمیل پروژه راه‌آهن دورود- خرم‌آباد- بروجرد به اعتباری بیش از ۲۳۰۰ میلیارد تومان نیاز دارد.

امیر شاهیوند در این خصوص اظهار کرد: راه‌آهن دورود-خرم آباد-اندیمشک با هدف رفع گره ترافیکی (بار و مسافر) کریدور جنوب در محدوده دورود تا اندیمشک در سال ۱۳۹۲ در قالب قرارداد طرح و ساخت به قرارگاه خاتم‌الانبیا (ع) واگذار شد.

وی اضافه کرد: از اهداف مهم راه‌آهن مذکور عبور از شهرستان بروجرد جهت اتصال به راه‌آهن غرب کشور با هدف تکمیل کریدور جنوب به غرب و نهایتا اتصال به کشور عراق (عتبات عالیات) از طریق مرز خسروی بوده است.

مدیر روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی لرستان با بیان اینکه قرارداد اولیه پروژه ۴۶۹ میلیارد تومان بوده که تاکنون  ۳۱۰ میلیارد تومان  هزینه ساخت آن شده است، افزود:  با پیگیری و درخواست مسئولین شهرستان بروجرد در سال گذشته و اتصال پروژه به شهرستان بروجرد که درنهایت جز اهداف از پیش تعیین شده طرح بود در قانون بودجه کشور قرار گرفت و محور به اسم راه‌آهن دورود-خرم‌آباد – اندیمشک و اتصال به بروجرد تغییر پیدا کرد.

شاهیوند تصریح کرد: سال جدید اتصال به شهر ملایر (جهت وصل شدن به راه‌آهن غرب کشور) به این پروژه اضافه شده است.

وی یادآور شد: کل محور دارای یک ردیف اعتباری بود که بر اساس اولویت فنی تعریف و از طریق مجری طرح و بر اساس اعتبارات و تخصیص‌های تزریق شده به مرحله اجرا در خواهد آمد.

مدیر روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی لرستان بیان کرد: پروژه مذکور با اهداف توضیح داده شده سبب توسعه استان در ابعاد مختلف خواهد شد که در این راستا نیاز به همدلی و هماهنگی بیشتر برای بالا بردن اعتبارات و تخصیص‌های سالیانه  احساس می‌شود.

شاهیوند خاطرنشان کرد: محور اشاره شده از پروژه‌های خاص و سخت از نظر فنی به دلیل عبور از رشته‌کوه‌های زاگرس است که نیاز به اعتباری بیش از ۲۳۰۰ میلیارد تومان جهت تکمیل فاز اول آن (دورود به خرم‌آباد و بروجرد) دارد.

لینک کوتاه : https://gaharnews.ir/?p=4268

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.