• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
6
در جلسه ستاد بحران لرستان؛

هشدار ستاد بحران استان لرستان در خصوص بارش برف و باران طی ۴۸ ساعت آینده

  • کد خبر : 8405
  • ۰۱ دی ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۳
هشدار ستاد بحران استان لرستان در خصوص بارش برف و باران طی ۴۸ ساعت آینده
استاندار لرستان گفت: بر اساس پیش بینی هواشناسی، بیشترین بارش باران در مرز شهرستان پلدختر از بعد از ظهر جمعه تا بعد از ظهر شنبه به میزان ۸۰ تا ۱۰۰ میلی متر را خواهیم داشت که با توجه به تغییرات اقلیمی، بارش ها به صورت رگباری و لحظه‌ای انجام می پذیرد و متعاقب آن روان آب ها و سیلاب های متعددی در مسیر رودخانه‌ها و مناطق مختلف استان خواهیم داشت. به همین علت به همه دستگاه‌های عضو ستاد مدیریت بحران آماده باش کامل داده‌ایم که آمادگی لازم را برای مقابله با حوادث داشته باشند.

به گزارش گهر به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری لرستان، فرهاد زیویار  اظهار داشت: با توجه به هشدارهای اداره کل هواشناسی و سازمان مدیریت بحران کشور مبنی بر ورود سامانه بارشی به جوی استان به مدت ۷۲ ساعت از روز پنجشنبه لغایت یکشنبه، انشاالله شاهد بارش های خوبی در سطح استان خواهیم بود و مردم لرستان بخوبی از این برکت الهی استفاده خواهند کرد.

استاندار لرستان تصریح کرد: با توجه به هشدار سطح نارنجی سازمان هواشناسی،امروز جلسه ستاد مدیریت بحران استانداری با حضور اعضای ستاد تشکیل شد و تاکیدات لازم به مدیران عضو ستاد مدیریت بحران، شامل فرمانداران و شهرداران و مدیران دستگاههای اجرایی مرتبط ارائه شد تا برای مواجهه با حوادث احتمالی در آماده باش کامل باشند.

وی افزود: با توجه به برودت هوا در بخش‌هایی از استان ازجمله شهرستان الیگودرز ، ازنا،بروجرد، دلفان،دورود و سلسله احتمال بارش برف را در این مناطق خواهیم داشت.

دکتر زیویار خاطرنشان کرد: بر اساس پیش بینی هواشناسی، بیشترین بارش باران در مرز شهرستان پلدختر از بعد از ظهر جمعه تا بعد از ظهر شنبه به میزان ۸۰ تا ۱۰۰ میلی متر را خواهیم داشت که با توجه به تغییرات اقلیمی، بارش ها به صورت رگباری و لحظه‌ای انجام می پذیرد و متعاقب آن روان آب ها و سیلاب های متعددی در مسیر رودخانه‌ها و مناطق مختلف استان خواهیم داشت. به همین علت به همه دستگاه‌های عضو ستاد مدیریت بحران آماده باش کامل داده‌ایم که آمادگی لازم را برای مقابله با حوادث داشته باشند.

استاندار لرستان با بیان ضرورت آماده باش دستگاه‌های اجرایی گفت: لازم است همه دستگاههای اجرایی با اداره کل راهداری همکاری لازم را داشته باشند.

وی افزود: در مناطق صعب العبور و گردنه‌های استان مثل گردنه زالیان،رازان، گاماسیاب و گردنه گله بادوش دستور آماده باش کامل برای اسکان اضطراری مسافران داده شده و اقلام امدادی بین شهرستان ها توزیع شده و در این زمینه مشکلی نداریم.

زیویار در پایان ابراز امیدواری کرد: انشاالله مشکل خاصی پیش نیاید و استان لرستان بتواند از این فرصت ، رحمت و برکت الهی نهایت استفاده را ببرد.

گفتنی است این جلسه با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، مدیر کل مدیریت بحران استانداری لرستان،مدیر کل بازرسی استانداری، فرماندار خرم آباد ، الیگودرز، دلفان و شهردار خرم آباد و مدیران دستگاههای اجرایی مرتبط استان برگزار شد.

 

لینک کوتاه : https://gaharnews.ir/?p=8405

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.