• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
7

هشدار سطح زرد برای سامانه ی بارشی جدید در لرستان

  • کد خبر : 8516
  • ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۸
هشدار سطح زرد برای سامانه ی بارشی جدید در لرستان
اداره کل هواشناسی لرستان با صدور اطلاعیه ای برای بامداد روز دوشنبه تا اواسط سه‌شنبه ۲۳ اسفند ماه ، هشدار سطح زرد هواشناسی صادر کرد.

به گزارش گهر به نقل از روابط عمومی اداره کل هواشناسی لرستان، زمان شروع این سامانه بارشی بامداد دوشنبه ۲۲ اسفندماه است که نوع مخاطره آن ؛ ابرناکی، رگبار باران گاهی رعدوبرق، احتمال تگرگ، درارتفاعات و نواحی کوهستانی مناطق سردسیر بویژه جنوب شرق رگبار برف، کاهش دما، گاهی وزش باد شدید است.

این سامانه که همه نقاط استان را در برمی گیرد تا اواسط روز سه شنبه ۲۳ اسفندماه ادامه دارد که موجب لغزندگی سطح جاده ها و اختلال در تردد، ایجاد رواناب و آبگرفتگی معابر، احتمال تخریب و خسارت به بخش های مختلف کشاورزی می شود.

بنا بر اطلاعیه اداره کل هواشناسی لرستان ، پرهیز از سفر های غیر ضروری، احتیاط در سفرهای برون شهری، به همراه داشتن تجهیزات زمستانی و سوخت کافی هنگام سفر، احتیاط در فعالیت کوهنوردی و جابجایی عشایر کوچ‌رو، احتیاط در عبور از حاشیه مسیل‌ها، اقدامات پیشگیرانه از خسارت در فعالیت های کشاورزی و حوضچه های پرورش ماهی و سایر اقدامات پیشگیرانه لازم توصیه می شود.
بنا بر این گزارش؛ تمرکز بارش های رگباری این سامانه تا بعدازظهر دوشنبه پیش بینی می شود و از دوشنبه شب تا اواسط روز سه شنبه غالبا بصورت پراکنده و بویژه برای نیمه شرقی استان می باشند.

لینک کوتاه : https://gaharnews.ir/?p=8516

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.