• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
21
رئيس دادگستري شهرستان دورود:

ورود 54هزار پرونده به دادگستري شهرستان دورود/بازداشت 11 مجرم انتخاباتي در روز راي گيري

  • کد خبر : 5990
  • ۰۸ تیر ۱۴۰۰ - ۲:۲۸
ورود 54هزار پرونده به دادگستري شهرستان دورود/بازداشت 11 مجرم انتخاباتي در روز راي گيري
رئيس دادگستري شهرستان دورود گفت: در طول یک سال گذشته 54  هزار و 243 پرونده در حوزه شهرستان دورود اعم از دادگاه، دادسرا و شورای حل اختلاف وارد شده است که نسبت به جمعیت شهرستان بسیار آمار بالایی است.

به گزارش پایگاه خبری گهر، بیژن سوری رئیس دادگستری دورود ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن سالروز ولادت امام رضا (ع) و هفته دادگستری با یاد خاطره ای از دکتر بهشتی معمار قوه قضائیه گفت: طی گزارشهای مردمی و مستند در روز برگزاری انتخابات، یازده نفر از کسانی که اقدام به خرید و فروش رای مي كردند، دستگیر و با تشكيل پرونده و صدور قرار قانوني به  جرائم انتخاباتی آنان رسیدگی مي شود.

وی از مشاهده تبلیغات غیرمجاز و غیر قانونی کاندیداهای شورای شهر و روستا در روز برگزاری انتخابات طی بازدیدهای میدانی به عمل آمده خبر داد و افزود: تخلفات انتخاباتی در پرونده نامزدهاي مورد نظر ثبت و ضبط می شود و جهت رسیدگی به مرکز استان ارسال مي گردد.

رئیس دادگستری دورود گفت: از مردم شریف دورود بابت مشارکت 52 درصدی در انتخابات که باعث خنثی شدن توطئه دشمان جمهوریت و استقلال ایران اسلامی شد، تشکر می کنم.

وی با بیان اینکه امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند همدلی و وحدت در بین مردم کشور هستیم از اصحاب رسانه درخواست کرد که در فضای مجازی از ادبیات وحدت آفرین سخن بگویند.

وي تصريح كرد: قوه قضائیه قوه مردمی و در خدمت مردم و همگام با مردم است و در جهت حفظ آرامش و آسایش و تامین حقوق شهروندی با سه فاکتور سرعت، دقت و قاطعیت عمل می کند.

سوري در ادامه افزود: با توجه به بستر فضای مجازی این امکان فراهم شده است که مردم با ثبت نام در سامانه ثنا، با پیگیری مجازی پرونده های قضایی خود از وقت و هزینه خود بکاهند و سطح رضایت مندی مراجعه کنندگان هم در بهترین نقطه ممکن قرار بگیرد ایشان در ادامه افزود حفظ کرامت ارباب رجوع برای ما در اولویت است.

وی گفت: در طول یک سال گذشته 54  هزار و 243 پرونده در حوزه شهرستان دورود اعم از دادگاه، دادسرا و شورای حل اختلاف وارد شده است که نسبت به جمعیت شهرستان بسیار آمار بالایی است و علت اصلي ورود این حجم از پرونده های قضایی مشکلات اقتصادی اعم از بیکاری، تعطیلی کارخانه ها، تولیدی ها و … مي باشد.

بيژن سوری با گلايه از از کمبود نیروی انسانی اعم از قاضی و کارمند در سطح شهرستان، اظهار  داشت: درهر ماه به صورت میانگین 4520 پرونده توسط 17 قاضی رسیدگی می شود كه نيروي انساني دادگاه و دادسراي ما جوابگوي اين ميزان از پرونده ها نيست.

لینک کوتاه : https://gaharnews.ir/?p=5990
  • نویسنده : پيمان مهرابي
  • ارسال توسط :
  • منبع : اختصاصي پايگاه خبري گهر
  • 1303 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.