• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
4
تعداد پایگاه های انتقال خون لرستان به عدد 12 رسید

پایگاه انتقال خون رومشکان افتتاح شد

  • کد خبر : 8513
  • ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۰
پایگاه انتقال خون رومشکان افتتاح شد
پایگاه مرکزی انتقال خون امام مهدی(عج )شهرستان "رومشکان" به عنوان دوازدهمین پایگاه انتقال خون لرستان روز جمعه طی آیینی با حضور جمعی از مسوولان، افتتاح شد.

به گزارش گهر به نقل از ایسنا، مدیرکل انتقال خون لرستان در حاشیه آیین افتتاح این پایگاه با بیان اینکه در راستای ارائه خدمات در تراز استانداردهای سازمان انتقال خون ایران، این پایگاه به مناسبت اعیاد شعبانیه با ظرفیت پنج تخت فعال شد.

“علی سوری” افزود: اهدا کنندگان مستمر خون در شهرستان رومشکان سنوات گذشته جهت اهدای خون به شهرستان های خرم آباد، کوهدشت و پلدختر مراجعه می کردند که این اقدام گام مهمی در راستای رفع نیاز این شهرستان و حذف رفت و آمدهای مکرر بود.

مدیرکل انتقال خون لرستان با بیان اینکه سازمان انتقال خون تنها متولی تامین خون و فرآورده های خون سالم و کافی مورد نیاز بیمارستان ها و مراکز درمانی کشور است، بیان کرد: این سازمان مردادماه سال ۵۳ در ایران تأسیس شد و در استان لرستان نیز سال ۶۳ اولین پایگاه انتقال خون فعالیت خود را آغاز کرد.

به گفته وی از سال ۶۳ تا سال ۱۴۰۰ تنها چهار پایگاه انتقال خون در سه شهرستان خرم آباد، بروجرد و الیگودرز خون مورد نیاز بیماران نیازمند به این مایع حیاتی را تامین می کردند که با شروع به کار دولت سیزدهم، و اهتمام ویژه دولت بر رفع کمبودها و محرومیت زدایی به ویژه در حوزه درمان تعداد هشت پایگاه انتقال خون و سردخانه نگهداری پلاسمای الیگودرز ظرف امسال در استان به بهره‌برداری رسید.

حجت الاسلام “محمدرضا مبلغی” نماینده مردم کوهدشت و رومشکان در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به اختصاص پنج تخت برای خون گیری از مردم در این پایگاه، عنوان کرد: برای هر تخت و امکانات آن مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان هزینه صرف شده که در مجموع یک و نیم میلیارد تومان اعتبار برای استقرار این پایگاه در شهرستان رومشکان هزینه شده است.

به گزارش ایرنا، در حال حاضر ۱۲ پایگاه انتقال خون در ۱۰ شهرستان استان فعال هستند و خون مورد نیاز بیماران نیازمند به این مایع حیاتی را تامین می کنند.

لینک کوتاه : https://gaharnews.ir/?p=8513

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.