• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
14
دادستان عمومی و انقلاب دزفول:

۳۰ نفر از محکومان زندان دزفول به کرونا مبتلا شدند

  • کد خبر : 4575
  • ۰۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۵
۳۰ نفر از محکومان زندان دزفول به کرونا مبتلا شدند
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان دزفول گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون ۳۰ نفر از محکومان زندان دزفول به این ویروس مبتلا شدند.

به گزارش گهرخبر به نقل از مهرلرستان، منصور محمدی خباز پیش از ظهر امروز در جریان بازدید از ندامتگاه فجر دزفول همراه با سرپرست فرمانداری ویژه این شهرستان، اظهار کرد: باوجود شیوع کرونا اما آمار مرگ و میر در زندان دزفول نسبت به سال گذشته، ۷۰ درصد کاهش یافته است.

وی به انجام همه پروتکل‌های بهداشتی در زندان دزفول اشاره کرد و گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون، ۳۰ زندانی در این زندان به کووید -۱۹ مبتلا شده‌اند که با جداسازی از دیگر زندانیان، تحت درمان قرار گرفتند.

دادستان عمومی و انقلاب دزفول افزود: با وجود مرکز فروش مواد غذایی در زندان، تدبیری اندیشیده شد تا سود حاصل از فروش از طریق انجمن حمایت از زندانیان برای حمایت از خانواده‌های آنها صرف شود.

محمدی خباز عنوان کرد: از نظر دستگاه قضائی، صدور حکم زندان برای محکومان به منزله انتقام و مجازات نیست و این امر صرفاً جنبه تأدیبی و انسان‌سازی دارد.

وی اظهار امیدواری کرد: افرادی که به هر علت در زندان بسر می‌برند، پس از تأدیب و تزکیه نفس با سلامت کامل به آغوش خانواده و جامعه بر گردند و از این تجربه هرچند تلخ در انتخاب مسیر درست زندگی بهره ببرند.

محمدی خباز یادآور شد: در زندان شهرستان دزفول محکومان پنج حوزه قضائی دزفول، شوش، اندیمشک، الوار و شاوور در حال گذراندن دوره محکومیت خود هستند.

دادستان عمومی و انقلاب دزفول بیان کرد: محکومان در زندان پس از آموزش در کلاس‌های مهارت‌آموزی متفاوت به تولید محصولات و صنایع‌دستی می‌پردازند و با سود حاصل از فروش تولیدات برای خود درآمدزایی می‌کنند.

محمدی خباز افزود: در حال حاضر مددجویان زندان شهرستان دزفول در کارگاه‌های برق، جوشکاری، سرامیک کاری، لوله‌کشی، چرم دوزی، معرق‌کاری، منجوق کاری، خیاطی، کشاورزی، آشپزی، پیرایش و نانوایی مشغول فعالیت هستند.

محمدی خباز گفت: پس از شیوع کرونا و نیاز به استفاده از ماسک، کارگاه تولید ماسک در زندان راه‌اندازی شد به طوری که ماهیانه با تولید چهار هزار ماسک نیاز مددجویان و متهمان درون زندان تأمین می‌شود.

کد خبر 5058499
لینک کوتاه : https://gaharnews.ir/?p=4575

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.