• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
13
بازرس کل لرستان خبر داد؛

۳۰ نفر از پرسنل ادارات لرستان به هیئت تخلفات اداری معرفی شدند

  • کد خبر : 6983
  • ۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۵
۳۰ نفر از پرسنل ادارات لرستان به هیئت تخلفات اداری معرفی شدند
بازرس کل لرستان از بررسی مستمر ترک فعل مدیران خبر داد و گفت: بیش از ۳۰ نفر از پرسنل مختلف ادارات استان در سال جاری به هیئت تخلفات اداری معرفی شده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری گهر، سعید رازانی امروز چهارشنبه در نشست با خبرنگاران با اشاره به اینکه دستورالعمل ترک فعل مدیران از طرف ریاست قوه قضائیه ابلاغ شد که یک بحث بسیار مهمی است؛ اظهار داشت: اتفاقاً بیشتر کار ما هم در این رابطه است.

وی با بیان اینکه برخوردهای سازمان بازرسی هم به این دلیل است که شخصی قانون و مقررات را ترک کرده است؛ عمده کارها و نامه‌های هشداری که به ادارات ارسال می‌کنیم و یا از مدیران سوال می‌کنیم، به این دلیل است که وظیفه خود را انجام نداده‌اند و باید پاسخگو باشند؛ تصریح کرد: دعوت کردن از مدیران برای پاسخگویی پیرامون مسائل و تشکیل پرونده برای آنها در راستای همین ترک فعل است.

مدیرکل بازرسی لرستان با تاکید بر اینکه در این راستا گزارش‌های هشداری داریم و یکسری نامه‌ها می‌نویسیم و هشدار می‌دهیم که مدیر کل اداره یا بانک، موضوعی از وظایف قانونی خود را رعایت کند، افزود: به طور مثال نرخ سود بانکی نباید بیش از نرخ اعلامی بانک مرکزی باشد، این موضوع را ‬طی نامه‌ای به بانک‌های استان اعلام کرده‌ایم و اگر رعایت نکنند مصداق ترک فعل است و برابر ضوابط با شخص خاطی برخورد می‌شود.

رازانی با اشاره به اینکه عمده کارهایی که انجام می‌دهیم در رابطه با ترک فعل مدیران و کارکنان است که متخلفان این بخش به هیئت تخلفات اداری یا دادسرا معرفی می‌شوند، گفت: مدیران و یا کارکنانی با مسامحه یا سهل انگاری خود ضرری به دولت و مردم رسانده‌اند، به دادسرا و مراجع قضائی معرفی می‌شوند.

وی با بیان اینکه افرادی که ترک فعل آنها منجر به نقض قوانین شده یا به هیئت تخلفات اداری و یا به دادسرا معرفی می‌شود، تصریح کرد: مجازات‌های تعیین شده برای متخلفان هم متنوع است، در هیئت بدوی مجازات این متخلفان از اخراج، جلوگیری از انتصاب پست‌های مدیریتی، تنزل مقام، کسر حقوق تا توبیخ کتبی را شامل می‌شود؛ در مراجع قضائی هم مجازات‌ها از حبس، جزای نقدی تا انفصال را شامل می‌شود.

بازرس کل لرستان ادامه داد: طبق قانون هم مراجع قضائی هم هیئت‌های تخلفات اداری، وقت رسیدگی پرونده را به ما می‌دهند و هم آرای صادره را می‌دهند و اگر رأی صادره اشکال داشته باشد به آن اعتراض می‌کنیم.

رازانی خاطرنشان کرد: برخوردهای حوزه ترک فعل هم در رده‌های مختلف از مدیرعامل، مدیرکل، رئیس اداره تا کارشناس بوده و برای ما جایگاه افراد فرقی نمی‌کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه هیئت‌های بازرسی نیز طبق برنامه‌ای که دارند در ادارات مستقر می‌شوند که معمولاً یک ماه است و ‬در پایان یک گزارش خواهیم داشت که در آن پیشنهادهایی برای اصلاح امور می‌دهیم و اجرای پیشنهادات سازمان بازرسی برای آن اداره الزامی است، اظهار داشت: در کنار آن پرونده تخلفاتی هم تشکیل می‌دهیم و به هیئت تخلفات اداری معرفی می‌کنیم.

مدیرکل بازرسی لرستان با تاکید بر اینکه در سال ۱۴۰۰ بازرسی‌ها در چند اداره بعضاً منجر به تشکیل پرونده تخلفاتی شد و به دنبال آن برخی هم محکوم شدند، افزود: بیش از ۳۰ نفر از پرسنل مختلف ادارات مختلف در سال جاری به هیئت تخلفات اداری معرفی شدند.

رازانی یادآور شد: مجازات‌های این افراد هم از اخراج، محرومیت از انتصاب به پست‌های حساس و مدیریتی، تنزل مقام، کسر حقوق و فوق العاده شغل تا توبیخ کتبی با درج در پرونده بوده است.

لینک کوتاه : https://gaharnews.ir/?p=6983

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.