• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
4
رئیس جهاد کشاورزی لرستان:

۵ مجتمع شیلاتی در لرستان احداث می شود

  • کد خبر : 8818
  • ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۳
۵ مجتمع شیلاتی در لرستان احداث می شود
رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: پنج مجتمع ماهیان خاویاری در حال ساخت و مطالعه داریم.

به گزارش گهر به نقل از ایسنا؛ سیدعماد شاهرخی ۱۸ اردیبهشت با اشاره به ظرفیت بالای لرستان در تولید ماهیان خاویاری، اظهار کرد: در حال حاضر پنج مزرعه پرورش ماهیان خاویاری در استان داریم.

وی ادامه داد: ظرفیت تولید این مزرعه‌ها ۱۰۰۰ تن ظرفیت دارد اما با ۱۰۰ تن تولید فعالیت می‌کنند که باید آن‌ها را تقویت کنیم.

شاهرخی افزود: پنج مجتمع در حال ساخت و مطالعه داریم، به عنوان مثال مزرعه درب گنبد تا دو ماه آینده زیرساخت آن کامل می‌شود که ۵۰۰ تن ظرفیت دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان بیان کرد: مجتمع‌های رنگین‌بان یک و دو و همچنین دو مجتمع در شهرستان‌های رومشگان و درب گنبد داریم، که روان‌آب‌های ما در این مناطق بوده و درجه حرارت این مناطق برای تولید ماهیان خاویاری مناسب است.

وی تصریح کرد: اگر بتوانیم این مجتمع‌ها را طی دو سال آینده به بهره‌برداری برسانیم و مجتمع سپیددشت نیز با ۲۰۰۰ تن ظرفیت به بهره‌برداری برسانیم که به بخش خصوصی واگذار شده است، که همه این‌ها ظرفیتشان حدود ۵۲۰۰ تن ماهیان خاویاری است که اگر محقق شود رتبه اول را در کشور کسب خواهیم کرد.

شاهرخی اضافه کرد: در طرح تحولی که ارائه و بناست از بحث مولدسازی تأمین اعتبار شود، همه تلاش ما که با مسئولان استانی پیگیری کردیم بتوانیم این توافقنامه را امضا کنیم که بتوانیم ۵۰۰ میلیارد تومان به لرستان اختصاص دهند که بتوانیم زیرساخت‌های موردنیاز حداقل ۱۰ مجتمع تولید ماهیان خاویاری را آماده و استان را به قطب تولید ماهیان خاویاری کشور تبدیل کنیم.

لینک کوتاه : https://gaharnews.ir/?p=8818

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.