• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
7
مدیرکل حفاظت از محیط‌زیست لرستان؛

افزایش جمعیت کل، قوچ و بز در سرشماری جمعیت حیات وحش لرستان

  • کد خبر : 8410
  • ۰۱ دی ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۴
افزایش جمعیت کل، قوچ و بز در سرشماری جمعیت حیات وحش لرستان
مدیرکل حفاظت از محیط‌زیست لرستان گفت: بر اساس سرشماری صورت گرفته در مناطق حفاظت‌شده استان، شاهد افزایش جمعیت برخی گونه‌های جانوری در لرستان هستیم.

به گزارش گهر، علی سالاروند امروز پنج شنبه در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: به منظور برآورد جمعیت حیات وحش، بررسی وضعیت حفاظتی گونه‌های تحت حفاظت، اطلاع از زاد و ولد حیات وحش و مقایسه آمار جمعیتی نسبت به سال‌های قبل، سرشماری حیات وحش در مناطق تحت مدیریت و زیستگاه‌های حساس استان صورت پذیرفت.

وی، بیان داشت: این سرشماری در مدت یک هفته صورت پذیرفت و یکی از بهترین سرشماری‌های حیات وحش از لحاظ علمی و کیفیت و نحوه برگزاری سرشماری را شاهد بودیم.

مدیرکل حفاظت از محیط‌زیست لرستان، برنامه‌ریزی و تیم‌بندی مناسب، استفاده از روش‌های علمی، تعیین مسیر دقیق سرشماری، تأمین جیره غذایی و استفاده حداکثری از توان پرسنل در امر سرشماری را از ویژگی‌های این سرشماری‌ها برشمرد و افزود: در طول مدت یک هفته سرشماری حیات وحش شاخص در مناطق تحت مدیریت، شکار و صید ممنوع و زیستگاه‌های حساس استان با تلاش شبانه روزی همکاران صورت گرفت.

سالاروند با اشاره به تنوع زیستی بالای استان لرستان، گفت: با توجه به اقدامات خوبی که در خصوص بالا بردن ضریب حفاظت مناطق به لحاظ هوشمندسازی پایش مناطق، فرهنگ‌سازی و برخورد با متخلفین و شکارچیان غیرمجاز به خصوص قبل از هرگونه شکار و صید صورت گرفته خوشبختانه در بررسی اولیه آمارها شاهد افزایش جمعیت برخی گونه‌های جانوری از جمله کل و بز و قوچ و میش در این مناطق هستیم.

وی، از گونه‌های کل و بز وحشی، قوچ و میش وحشی، پلنگ، خرس قهوه‌ای و گرگ به عنوان گونه‌های شاخص در مناطق حفاظت شده استان نام برد و اظهار داشت: پس از بررسی آمار و اطلاعات در خصوص تعداد، ترکیب سنی و جنسی جمعیت‌های موجود و نیز وضعیت زیستگاه‌ها برای مدیریت بهتر و ارتقا وضعیت موجود برنامه‌ریزی خواهد شد.

کد خبر
لینک کوتاه : https://gaharnews.ir/?p=8410

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.