• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
17
رئیس جهاد کشاوورزی شهرستان دورود

برداشت بادام زمینی از مزارع شهرستان دورود آغاز شد

  • کد خبر : 4595
  • ۱۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۴
برداشت بادام زمینی از مزارع شهرستان دورود آغاز شد
مدیر جهاد کشاورزی دورود از آغاز برداشت بادام زمینی از سطح ۱۱ هکتار از مزارع این شهرستان خبر داد.

به گزارش گهرخبر، محسن اکبری شامگاه پنجشنبه در سخنانی گفت: بادام زمینی گیاهی از تیره لوبیاسانان و بومی برزیل و کشورهای آمریکای جنوبی است، از نظر گیاه شناسی این گیاه بسیار جالب است به شکلی که گل‌های آن پس از تلقیح به سطح خاک خم شده و به درون خاک فرو می‌روند.

وی ادامه داد: غلاف‌ها که در واقع میوه‌های این گیاه محسوب می‌شوند در زیر خاک تولید می‌شوند و لازم است هنگام برداشت از زیر خاک بیرون آورده شوند.

 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دورود افزود: این گیاه بسیار مغذی است و درصد پروتئین بسیار بالایی دارد؛ همچنین میزان اسید فولیک و نیاسین در آن بالاست و در صورتی که کره بادام زمینی وارد جیره غذایی خانوارها شود موجب بهبود وضعیت تغذیه افراد خواهد شد.

اکبری بیان داشت: بادام زمینی برای اولین بار در سطح ۱۱ هکتار از مزارع روستای ازنا در حوزه دهستان کاغه شمالی کشت شده و پیش بینی می‌شود از هر هکتار بین ۵ تا ۶ تن غلاف تازه برداشت شود.

وی از آغاز برداشت بادام زمینی از مزارع دورود خبر داد و قول مساعد برای پیگیری تأمین ماشین آلات و ادوات مورد نیاز برای مراحل کاشت، داشت و برداشت را داد.

براساس این گزارش، کشاورزان این طرح آقایان بارانی و آریان پور نیز کاشت این محصول را اقتصادی‌تر از برنج دانسته و بیان داشتند که هر کیلوگرم غلاف تازه این محصول بین ۲۳ تا ۲۵ هزار تومان از آنها خریداری می‌شود، که با احتساب حداقل عملکرد ۵ تن در هکتار درآمدی بین ۱۲۵ تا ۱۵۰ میلیون در هکتار نصیب کشاورزان خواهد شد.

لینک کوتاه : https://gaharnews.ir/?p=4595

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.