• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
4
معاون آب و فاضلاب لرستان:

تا پایان دو ماه آینده فاضلاب بهداشتی شهر دورود از داخل رودخانه جمع می‌شود

  • کد خبر : 9042
  • ۰۸ تیر ۱۴۰۲ - ۰:۵۲
تا پایان دو ماه آینده فاضلاب بهداشتی شهر دورود از داخل رودخانه جمع می‌شود
معاون آب و فاضلاب لرستان گفت: فاضلاب بهداشتی شهر دورود ظرف دو ماه آینده از داخل رودخانه جمع می‌شود.

به گزارش گهر؛ طاهر فلاح‌نژاد در جمع خبرنگاران با بیان اینکه خدمات شرکت آبفای لرستان تعطیل بردار نیست، افزود: معطل تامین اعتبار نمی‌مانیم، کارها را انجام می‌دهیم تا زمانیکه اعتبار تامین شود.

وی در ادامه با اشاره به فرسودگی شبکه‌های لوله‌کشی آب در لرستان، اظهار کرد: بین ۱۰ تا ۱۱ هزار کیلومتر شبکه دراستان داریم و تقریبا ۴۰ درصد آنها فرسوده است.

معاون آب و فاضلاب لرستان تصریح کرد: چنانچه برای بازسازی و نوسازی هر کیلومتر شبکه دو میلیارد تومان در نظر گرفته شود هشت همت(هزار میلیارد تومان) اعتبار نیاز است.

فلاح‌نژاد افزود: این رقم مورد نیاز اصلا با اعتباری که سالیانه به شرکت آبفا تخصیص داده می‌شود تناسب ندارد و قابل مقایسه نیست.

وی در خصوص همکاری شرکت آبفا با شهرداری‌های استان گفت: ابتدای هر سال بین شهرداری و شرکت آبفای لرستان قرارداد همکاری دو جانبه امضا می‌شود که این موضوعات در حوزه حفاری پروژه‌های عمرانی، جاری و اتفاقات است.

معاون آب و فاضلاب لرستان اضافه کرد: برای هر متر مربع طول هر شبکه قیمتی مشخص شده و در نهایت شهرداری و شرکت آبفا روی موضوعات تهاتر می‌کنند.

فلاح‌نژاد افزود: مسئول برگرداندن حفاری‌ها به حالت اولیه شهرداری است.

وی در ادامه با بیان اینکه تامین آب فضای سبز یا توسط شهرداری و یا شرکت آبفا انجام می‌شود، تصریح کرد: با پرت زیادی در خصوص تامین آب فضای سبز در استان مواجه هستیم.

معاون آب و فاضلاب لرستان در ادامه به وضعیت فاضلاب شهرستان دورود اشاره کرد و با بیان اینکه شرکت آبفا به خاطر موضوعات فاضلاب شهری با چالش‌هایی مواجه است، گفت: به دلیل بالا بودن دبی آب‌های زیرزمینی در شهرستان دورود متاسفانه فاضلاب این شهر به صورت سنتی وارد رودخانه تیره می‌شد و این درحالی بود که رودخانه تیره با فاضله ده کیلومتری در مجاورت این شهر قرار داشت.

فلاح‌نژاد اظهار کرد: تا پایان دو ماه آینده فاضلاب بهداشتی شهر دورود از داخل رودخانه جمع می‌شود و به خارج از شهر انتقال داده خواهد شد.

وی بیان کرد: برای تصفیه‌خانه شهرستان دورود به ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که هنوز اعتبارات ماده ۵۶ آن ینز محقق نشده اما تسهیلات ماده ۵۶ شهرستان کوهدشت از منابع غیردولتی تامین و امید می‌رود با همکاری همکاران آبفا بتوانیم درصد پیشرفت فیزیکی تصفیه‌خانه را به حد معقولی برسانیم.

لینک کوتاه : https://gaharnews.ir/?p=9042

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.