• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
13
نایب قهرمان امیدهای کشور در رشته کشتی فرنگی؛

در صورت حمایت مالی،قول قهرمانی در مسابقات آسیایی و جهان می دهم/ تبعیض ها و عدم حمایت از کشتی فرنگی باعث دلسردی می شود

  • کد خبر : 8977
  • ۲۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱:۰۰
در صورت حمایت مالی،قول قهرمانی در مسابقات آسیایی و جهان می دهم/ تبعیض ها و عدم حمایت از کشتی فرنگی باعث دلسردی می شود
نامش امیرحسین و شهرتش لک می باشد و سال ۱۳۸۰ در محله بحرین دورود به دنیا آمد. امیرحسین یکی از کشتی گیران فرنگی کار شهرستان دورود است که این ورزش را به صورت حرفه ای دنبال می کند و با این سن کم خود توانسته است جایگاه خود را به عنوان یکی از مدعیان وزن ۸۲ کیلوگرم امیدهای کشور تثبیت کند.

در ادامه صحبت های پایگاه خبری گهر را با این ورزشکار خوش اخلاق می خوانیم.

اولین بار که پا به سالن کشتی گذاشتی را یادتان هست؟

ورزش کشتی را از سن ۱۴سالگی شروع کردم و فعالیت حرفه ای ام از سال دوم جوانان شروع شد و الان در رده ی امید کشتی می گیرم و تمریناتم را کاملا به صورت حرفه ای ادامه می دهم.

چرا رشته ی فرنگی را انتخاب کردید؟آیا عاملی در انتخاب این تصمیم شما تاثیر داشته است؟

یکی از مهم ترین دلایلی که از ابتدا وارد این رشته شدم مربی حال حاضرم آقای مجید رضایی است که بچه محل من بوده و با تشویق مربی ام وارد این رشته شدم. همچنین برومند اصلان قهرمان ارتش های جهان و آسیا نیز همسایه مان بود و دیدن موفقیت های برومند اصلان باعث علاقه ی من به این رشته شده است.

شما در حال حاضر به صورت حرفه ای فعالیت می کنید. برای تامین هزینه ی ورزش آیا به شغل خاصی اشتغال دارید؟

من شغل خاصی ندارم در کنار پدر و برادرم در یک تعمیرگاه کارمی کنم که بتوانم خرج اندکی از زندگی حرفه ای ورزشی خودم را دربیاورم. بجز هزینه ی روزانه ی زندگی، برای خرید مکمل ها و ویتامین ها مورد نیاز ورزش حرفه ای با مشکل روبرو هستم و ورزش حرفه ای نیاز به پشتوانه مالی دارد.

مجرد هستید یا متاهل؟

مجرد هستم و به دلیل اهداف ورزش حرفه ای و تمرینات فشرده ای که دارم به این موضوع فکر نمی کنم.

در مسابقات امیدهای کشور؛ با این حال که در اوج آمادگی بوذیذ ولی به مقام دوم رسیدید.چه اتفاقی باعث شد که به مقام دوم بسنده کنید؟

در مسابقات انتخابی تیم ملی امید های کشور به مقام دوم دست پیدا کردم. متاسفانه در ثانیه های پایانی در حالی که از از نظر امتیازی از حریف جلو بودم رنگ مدالم از طلا به نقره تبدیل شد.

انجام همزمان ورزش حرفه ای و کارکردن سخت نیست؟

انجام همزمان ورزش حرفه ای و کارکردن بسیار سخت و طاقت فرساست، چون در ورزش کردن حرفه ای باید تمام تمرکزت برروی تشک کشتی و مدال گیری باشد که متاسفانه حمایت کننده ای یا اسپانسری نیست که ما کار نکنیم و با تمرکز  ورزش کنیم.

در مسابقات لیگ کشتی فرنگی هم شرکت کرده اید؟

در مسابقات لیگ دو سال است که حضور فعال دارم و پارسال با تیم هیأت کشتی اراک بودم که تیم مان به مقام سوم دست پیداکرد و امسال با تیم لرستان قرارداد دارم. اما لیگ های کشتی مانند لیگ فوتبال برای ورزشکاران درآمدزا نیست. بسیاری از تیم های حاضر در لیگ هزینه ی اندکی پرداخت می کنند که جوابگوی تمرینات یک ماهه هم نیست.

زیرنظر چه کسانی تمرین می کنید؟
زیر نظر مربی پایه خودم آقای مجیدرضایی و رضا رسامهر(فعلی) تمرین می‌کنم.

برای حضور در مسابقاتی که در سال جاری دارید،آماده هستید؟

خدا رو شکر از لحاظ بدنی و آمادگی جسمانی تمریناتم منظم و بدنم آماده است ولی از نظر مالی حامی یا اسپانسری نداریم. ما از طرف رئیس هیئت کشتی لرستان یا شهرستان نیز حمایت نمی شویم و تبعیض در بین دو رشته فرنگی و آزاد بسیار زیاد است.

چه مشکلاتی برای تمرین دارید؟

متاسفانه امکانات کافی برای تمرین وجود ندارد. خانه کشتی، محلی که در آن تمرین می کنیم دارای ۳ تشک کشتی است ولی این تشک ها بسیار فرسوده و پر از چاله و چوله هستند. بسیاری از دوستان ما به خاطر معیوب بودن تشک های کشتی، آسیب دیده اند.همچنین آدمک برای تمرین کم می باشد و برای تمرینات صبح هم با مشکل روبرو هستیم. در سالن تمرین حتی یک برگه دستمال کاغذی هم گیر نمی آید و از نظر امکانات بهداشتی مانند وسایل کمک های اولیه یا حتی صابون مایع در حد صفر می باشد.


آخرین سخنان خود را بفرمایید.

در آخر سخنانم از بی توجهی به بچه های کشتی در رشته فرنگی و حمایت نکردن از جانب رئیس هیئت کشتی لرستان و شهرستان که تمامی تمرکزشان  بر روی رشته کشتی آزاد است، انتقاد دارم.چرا باید بین دو رشته ی فرنگی و آزاد این همه تبعیض باشد و  فرنگی کاران در هر زمینه ای مورد بی مهری قرار گیرند؟
همچنین ما به حمایت کننده مالی نیاز داریم.اگر بسیاری از قهرمانان ما در رشته فرنگی مانند داود هداوند و برومند اصلان،حامی مالی داشتند به مراتب بالاتری دست پیدا می کردند
من از عزیزان ‌و بزرگواران ومسئولینی که توانایی مالی دارند خواستارم که  از ورزشکاران حرفه ای مانند من حمایت کند که به امید خدا پتانسیل قهرمانی آسیا و جهان را در خودم می بینم.همچنین از شما آقای ظفر پاپی و پایگاه خبری گهر جهت حمایت از ورزشکاران تشکر می کنم.

 

لینک کوتاه : https://gaharnews.ir/?p=8977

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.