• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
10
نماینده دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی:

تسریع در گازرسانی روستاهای فاقد گاز شهرستان دورود/ازنا شهرسبز گازرسانی

  • کد خبر : 4526
  • ۰۱ آبان ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۵
تسریع در گازرسانی روستاهای فاقد گاز شهرستان دورود/ازنا شهرسبز گازرسانی
صبح امروز (1 آبان 99) جلسه هماهنگی گازرسانی به روستاهای فاقد گاز شهرستان دورود با حضور نماینده مردم دورود وازنا و مدیرعامل گاز لرستان برگزار گردید.

صبح امروز (1 آبان 99) جلسه هماهنگی گازرسانی به روستاهای فاقد گاز شهرستان دورود با حضور نماینده مردم دورود وازنا و مدیرعامل گاز لرستان برگزار گردید.

به گزارش پایگاه اطلاع خبری گهرخبر؛ صبح امروز (۱آبان ۹۹) جلسه هماهنگی گازرسانی روستاهای فاقد گاز شهرستان دورود و ازنا با حضور نماینده دورود و ازنا، مجتبی بیرانوند فرماندار ، کرم گودرزی مدیرعامل شرکت گاز لرستان، انوری معاون مهندسی و اجرایی شرکت گاز لرستان و قاسمی رییس ناحیه گاز دورود در محل اداره گاز برگزار گردید.

تسریع در انجام طرح های مطالعاتی و انتخاب پیمانکار گازکشی روستاهای باقی مانده  شهرستان دورود

در این جلسه  حسین گودرزی با اشاره به سردسیر بودن شهرستان های دورود و ازنا گفت: روستاهای باقی مانده فاقد گازکشی در این دو شهرستان در مناطق سردسیر قرار گرفته اند که خواستاریم توجه جدی به این موضوع شود و  عملیات مطالعاتی گازرسانی و انتخاب پیمانکار با سرعت بیشتری انجام گیرد.
نماینده مردم دورود و ازنا بیان داشت: در شهرستان دورود  ۱۳۷ روستا داریم که از این تعداد ۱۳۲ روستا شرایط گازرسانی را دارند و ۵ روستای باقی مانده (آب بید،لنج آباد،راکن علیا و سفلی و اندیکان) در دست مطالعه هستند و یک مسیر جداگانه باید برای آن در نظر گرفته شود.
وی تصریح کرد: گازرسانی محور ژان که شامل ۱۶ روستا هستند در مرحله انتخاب پیمانکار می باشد و عملیات آن به محض مشخص شدن پیمانکار اجرایی می گردد.
گودرزی با اشاره به مسیر روستاهای عمارت و سایت های پرورش شیلات گفت: در مسیر روستای عمارت ۹روستا قرار دارند که طرح مطالعاتی آن برای گازرسانی از سمت روستای بیشه انجام گرفته است و برای تعیین پیمانکار به شورای مناقصه سپرده شده است.
نماینده مردم دورود و ازنا در ادامه با ذکر این نکته که فراهم کردن زیرساخت در روستاها نقش بسیار مهمی در تثبیت سکونت و افزایش جمعیت دارد، افزود:گازرسانی به روستاهایی که زیر ۲۰خانوار هستند بازگشت معکوس جمعیت به آن روستاها را در پی دارد و آن منطقه را مستعد رشد و شکوفایی می کند.

شرکت گاز به مصوبات خود طبق زمانبندی عمل کند.

مجتبی بیرانوند فرماندار شهرستان دورود با اشاره به وعده های مدیرعامل اسبق گاز لرستان گفت: ما انتظار داریم شرکت گاز لرستان طبق مصوبات مشخص شده به وعده های خود عمل نماید و به زمانبندی های اعلام شده در گازرسانی روستاها پایبند باشد.

بیرانوند در ادامه با تشریح وضعیت روستاهای فاقد گاز منطقه افزود: شرکت گاز لرستان باید برای اجرای گازرسانی به روستاهای باقی مانده شهرستان محدوده زمانی مشخص نماید تا ما نیز به شهروندان و ساکنین این روستاها پاسخگو باشیم.

97 درصد شهر و 94 درصد روستاهای شهرستان دورود از نعمت گاز برخوردار شده اند

کرم گودرزی مدیرعامل شرکت گاز لرستان با ارائه آمار بهره مندی شهرستان های دورود و ازنا از نعمت گار بیان داشت: در شهرستان دورود 97 درصد و در روستاهای شهرستان 94درصد نفوس گازکشی شده اند و تا پایان سال شهرستان ازنا به صورت کامل از این نعمت بهره مند خواهند شد.

وی در ادامه افزود: در تلاش هستیم که این شهرستان تا پایان سال 1400 به عنوان شهرسبز گازکشی معرفی شود و در این راه از هیچ تلاشی کوتاهی نخواهیم کرد.

 ازنا تا پایان سال به عنوان شهرسبزز گازکشی معرفی می گردد

کرم گودرزی مدیرعامل شرکت گاز لرستان با خدمتگزار خواندن مجموعه شرکت گاز تصریح کرد: تا دهه فجر گازکشی تمام روستاهای شهرستان ازنا انجام می گیرد و در دهه فجر ازنا به عنوان شهرستان سبز معرفی می گردد .

گزارش: ظفر پاپی/اختصاصی گهرخبر

لینک کوتاه : https://gaharnews.ir/?p=4526

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.