• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
7

حُرمت عفو و بخشش یک زندگی را با کار سیاسی از بین نبرید

  • کد خبر : 9566
  • ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۲
حُرمت عفو و بخشش یک زندگی را با کار سیاسی از بین نبرید

روز جمعه ۲۸ بهمن ماه مراسم عفو و گذشت یک قاتل با حضور اقشار مختلف مردم در شهرستان دورود برگزار گردید. اما متاسفانه این سنت حسنه و اقدام بسیار پسندیده در بخشیدن یک زندگی و دادن فرصت زندگی دوباره ی به یک قاتل تحت تاثیر اقدامات سیاسی قرار گرفت. قصاص، بر اساس شرع اسلام، حقی […]

روز جمعه ۲۸ بهمن ماه مراسم عفو و گذشت یک قاتل با حضور اقشار مختلف مردم در شهرستان دورود برگزار گردید. اما متاسفانه این سنت حسنه و اقدام بسیار پسندیده در بخشیدن یک زندگی و دادن فرصت زندگی دوباره ی به یک قاتل تحت تاثیر اقدامات سیاسی قرار گرفت.

قصاص، بر اساس شرع اسلام، حقی شخصی است که طبق قانون به هریک از اعضای خانواده اولیای دم داده می شود. اما هیچ عملی زیباتر و لذت بخش تر از گذشت و بخشش در هنگام توانمندی و قدرت نیست و خانواده مقتول در عین قدرت و داشتن حق قصاص؛ تصمیم به عفو و بخشش گرفتند تا به تعالیم اسلامی عمل کرده باشند و یک به یک الگوی فرهنگی در جامعه تبدیل شوند.

اما متاسفانه این مراسم که نماد یک فرهنگ سازی و آموزش عفو وبخشش به دیگران بود؛ توسط صفحات تبلیغاتی اشخاصی خاص به عنوان یک تجمع انتخاباتی و نشان دادن جمعیت برجسته سازی شد.

جای بسی تاسف دارد که در این کلیپ های تبلیغاتی حتی بنر مقتول که در پشت سر سخنران نصب شده بود نشان داده نشد و حتی اسمی از مقتول یا تشکری از اولیا دم آورده نشده است زیرا آنچه برای سازندگان این کلیپ ها اهمیت داشته، سواستفاده و مصادره  جمعیت این مراسم و حرکت ارزشمند فرهنگی، به نفع اهداف انتخاباتی خود بوده است.

امیدواریم در آینده با تلاش شوراهای صلح وسازش شاهد چنین مراسم ارزشمندی باشیم و زندگی یک فرد دوباره به او هدیه داده شود.

لینک کوتاه : https://gaharnews.ir/?p=9566

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.