• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
6
وزیر آموزش و پرورش:

دانشگاه فرهنگیان در لرستان ساخته می شود

  • کد خبر : 9207
  • ۰۳ شهریور ۱۴۰۲ - ۰:۴۰
دانشگاه فرهنگیان در لرستان ساخته می شود
 وزیر آموزش‌وپرورش با اشاره به‌پیش بینی یک ملک دولتی برای دانشگاه فرهنگیان لرستان، از جمع‌آوری مدارس کانکسی در این استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری گهر، رضامراد صحرایی ظهر امروز پنجشنبه در جمع خبرنگاران در سخنانی از اختصاص ۶۰ میلیارد تومان برای تقویت اردوگاه آیت‌الله کمالوند خرم‌آباد، اظهار داشت: از این میزان یک‌سوم از سوی استان، یک‌سوم استانداری و یک‌سوم دیگر را وزارتخانه تأمین می‌کند.

وی همچنین از اختصاص یک ملک دولتی برای دانشگاه فرهنگیان در استان بعد از بررسی استاندار، عنوان کرد: مقرر شده که خود دانشگاه فرهنگیان نیز ۳۰ میلیارد تومان اعتبار در این زمینه در نظر بگیرد، در صورت تحقق این امر، این ملک برای ابتدای مهرماه مورداستفاده قرار می‌گیرد.

وزیر آموزش‌وپرورش در ادامه با اشاره به اینکه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز ۱۰ میلیارد تومان برای اتمام سه پروژه نیمه‌تمام در استان اختصاص داد، گفت: همچنین مقرر شده که هزار کتابخانه کلاسی برای روستاها تأسیس، ۴۰ هزار کتاب در اختیار مدارس قرار دهد و همچنین پنج کانون زبان در لرستان تأسیس کند.

صحرایی، بیان داشت: همچنین بخشی از قصه‌ها، سرودها و… محلی لرستان توسط متخصصان کانون ضبط، احیا و تبدیل به کتاب شوند.

وی در ادامه با اشاره به همچنین تصمیم گرفته شد که هر مدرسه کانکسی که بیش از ۱۰ دانش‌آموز داشته باشد، این امکان وجود دارد که تا پایان سال ۱۴۰۳ کاملاً جمع‌آوری شوند، به‌جای آنها مدرسه ساخته شود.

وزیر آموزش‌وپرورش همچنین به مدارس شبانه‌روزی استان اشاره کرد و گفت: مقرر شد که لااقل یک مدرسه شبانه‌روزی که تعطیل شده در شهرستان دلفان احیا شود.

صحرایی با بیان اینکه در طرح شهید سلیمانی که فضاهای آموزشی و ورزشی در قالب آن ساخته می‌شود نیز استان عملکرد خوبی داشته و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی ۷.۵ میلیارد تومان اعتبار در این زمینه اختصاص می‌دهد، از مجموع ۳۳ فضا دراین‌رابطه ۲۷ مورد افتتاح شده، در گام دوم نیز برای استان ۲۹ فضا دیده شده که به ۴۰ مورد افزایش پیدا کرد که با تصویب یک‌سوم سهم وزارتخانه، دو سوم سهم استان، این پروژه‌ها در دستور کار قرار می‌گیرند.

وی، بیان داشت: تأکید شده که ظرفیت‌هایی که در بین دیگر وزارتخانه‌ها وجود دارد برای کمک به لرستان فعال شود، همچنین خیرین لرستانی خارج از استان در وزارتخانه حضور پیدا می‌کنند و کمک خواهیم کرد که خیرین بیش‌ازپیش پای‌کار آموزش‌وپرورش بیایند.

وزیر آموزش‌وپرورش، گفت: برنامه ۲.۵ ماهه را برای پیگیری مصوبات استان خواهیم داشت.

لینک کوتاه : https://gaharnews.ir/?p=9207

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.