• امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
7
مدیرکل ثبت‌احوال لرستان؛

در هر ۲۴ ساعت ۹طلاق در لرستان ثبت می شود/ آراد و رستا فراوان ترین نام نوزادان لرستانی در ابتدای سال

  • کد خبر : 9064
  • ۱۲ تیر ۱۴۰۲ - ۱:۱۹
در هر ۲۴ ساعت ۹طلاق در لرستان ثبت می شود/ آراد و رستا فراوان ترین نام نوزادان لرستانی در ابتدای سال
مدیرکل ثبت‌ احوال لرستان گفت: در سه ماهه اول سال 1402؛ ۸۱۷ مورد طلاق به ثبت رسیده و در هر شبانه‌روز به‌طور متوسط ۹ واقعه طلاق به ثبت شده است.

به گزارش گهر؛ امیری پریان در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: طی سه‌ماهه اول ۱۴۰۲ تعداد ۵۸۰۵ واقعه ولادت در استان به ثبت رسیده که از کل ولادت‌های ثبت شده ۳۰۳۶ نفر (۵۲.۳ درصد) پسر و ۲۷۶۹ نفر (۴۷.۷ درصد) دختر بوده‌اند و در مجموع به ازای هر ۱۱۰ پسر ۱۰۰ دختر متولد شده است.

وی تصریح کرد: همچنین از تعداد کل ولادت‌های ثبت شده تعداد ۳۶۶۰ مورد (۶۳ درصد) شهری و ۲۱۴۵ مورد (۳۷ درصد) روستایی بوده است.

مدیرکل ثبت‌احوال لرستان خاطرنشان کرد: در سه‌ماهه اول سال ۱۴۰۲ در هر شبانه‌روز به‌طور متوسط ۶۲ نوزاد در استان متولد شده و درسه ماهه اول سال ۱۴۰۲ هر ساعت تقریباً ۳ نوزاد متولد شده که درنهایت ۹۸.۲ درصد از ولادت‌های ثبت شده استان در مهلت قانونی ۱۵ روزه به ثبت رسیده‌اند.

امیری پریان اضافه کرد: در این مدت ۱۱۹ مورد از ولادت‌های ثبت شده مربوط به نوزادان دوقلو و ۴ مورد سه‌قلو بوده است.

وی بیان کرد: در سه‌ماهه اول سال ۱۴۰۲ تعداد ۲۳۹۵ واقعه فوت به ثبت رسیده و از کل فوت‌های ثبت شده در این مدت ۱۳۶۷ نفر (۵۷.۱ درصد) مرد و ۱۰۲۸ نفر (۴۲.۸ درصد) زن بوده‌اند.

مدیرکل ثبت‌احوال لرستان خاطرنشان کرد: همچنین از تعداد کل فوت‌های ثبت شده تعداد ۱۶۷۸ مورد (۷۰.۱ درصد) شهری و ۷۱۷ مورد (۲۹.۹ درصد) روستایی بوده و به‌طور متوسط در هر شبانه‌روز ۲۶ مورد فوت به ثبت رسیده که (۹۱.۲ درصد) از فوت‌های استان در مهلت قانونی ۱۰ روزه به ثبت رسیده است.

امیری پریان ادامه داد: در سه‌ماهه اول سال ۱۴۰۲ تعداد ۳۷۱۴ مورد ازدواج به ثبت و در هر شبانه‌روز ۴۰ ازدواج به ثبت رسیده و میانگین سن ازدواج‌های ثبت شده بار اول برای مردان ۲۸.۵ سال و برای زنان ۲۳.۴ سال بوده است.

وی اظهار کرد: همچنین در این مدت ۸۱۷ مورد طلاق به ثبت رسیده و در هر شبانه‌روز به‌طور متوسط ۹ واقعه طلاق به ثبت شده است.

مدیرکل ثبت‌احوال لرستان تصریح کرد: میانگین سن طلاق در استان برای مردان ۳۷.۶ سال و برای زنان ۳۲.۶ سال بوده و ۶۲ مورد یعنی ۷.۶ درصد از طلاق‌ها کمتر از یک سال بوده‌اند.

امیری پریان با اشاره به فراوانی نام در ۳ ماهه اول سالجاری در استان، افزود: در سه‌ماهه اول سال ۱۴۰۲ فراوانی ۵ نام پسران در استان به ترتیب آراد (۹۶ مورد)، آیهان (۹۳ مورد)، حسین (۸۸ مورد)، امیرعلی (۷۷ مورد) و کارن (۷۴ مورد) بوده و بیشترین فراوانی پنج نام دختران نیز به ترتیب؛ رستا (۱۰۵ مورد)، هانا (۷۸ مورد)، فاطمه (۵۸ مورد)، نورا (۵۳ مورد) و آوا (۵۱ مورد) بوده است.

لینک کوتاه : https://gaharnews.ir/?p=9064

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.