• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
4
در پی بی توجهی به اخطار های قبلی مبنی بر آلودگی هوا؛

فاز ۳ کارخانه سیمان دورود پلمپ شد

  • کد خبر : 8973
  • ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۰
فاز ۳ کارخانه سیمان دورود پلمپ شد
بی توجهی به اخطارها و ادامه آلایندگی و تهدید علیه بهداشت عمومی، فاز ۳ کارخانه سیمان دورود را به پلمپ و تعطیلی کشاند.

به گزارش گهر به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان؛ در پی بی‌توجهی‌ به اخطارهای صادره و ادامه روند آلودگی، فاز ۳ کارخانه سیمان شهرستان دورود بطور قطعی و کامل پلمپ شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دورود در این خصوص گفت: این کارخانه به دلیل نقص فنی و بی‌توجهی به اخطارهای صورت گرفته و پس از یک فرصت زمانی تعیین شده در حضور دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان و مدیران کل حفاظت محیط زیست و سازمان صمت استان مشکلات شدید آلودگی هوای خود را برطرف نکرده و موجب ادامه روند تهدید علیه بهداشت عمومی شده بود که برابر ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی و ماده ۱۱ قانون هوای پاک و ماده ۹ قانون حفاظت و بهسازی محیط زیست و با دستور دادستان محترم و انقلابی شهرستان دورود بطور قطعی و تا رفع کامل آلودگی، پلمپ شد.

وی افزود: طی ماه گذشته یکبار دیگر پلمپ و توقف فعالیت کارخانه در دستور کار قرار گرفت اما با قول و تعهد شفاهی و اخلاقی مدیرعامل کارخانه، این امر ملغی شد. اما بعلت عدم انجام قول متولیان اینبار پلمپ فاز ۳ کارخانه قطعی است و ادامه فعالیت آن منوط به تأیید آزمایشگاهی معتمد، در مدار قرار گرفتن سیستم پایش آنلاین و اجرای جدول زمانی برای ایجاد فیلتراسیون کارآمد و رفع کامل آلودگی می‌باشد.

🔸رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دورود در حال فعالیت بودن فاز ۱ و ۲ این کارخانه خبر داد و پلمپ اعمال شده را صرفآ برای فاز ۳ کارخانه که بعلت عدم کارایی فیلتراسیون فعلی و نقص فنی که موجب تهدید علیه بهداشت و سلامت شهروندان شده بود، اعلام نمود.

🔸رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دورود؛ از سعه صدر همه همشهریان و همکاری دادستان محترم و انقلابی شهرستان دورود و حمایت فرمانداری بومی شهرستان در دفاع از سلامت شهروندان دورودی تقدیر و تشکر نمود.

لینک کوتاه : https://gaharnews.ir/?p=8973

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.