• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
4
با شکایت سه دختر جوان؛

فردی که با عکس خصوصی دختران در دورود اخاذی می کرد،دستگیر شد

  • کد خبر : 9102
  • ۱۸ تیر ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۲
فردی که با عکس خصوصی دختران در دورود اخاذی می کرد،دستگیر شد
رئیس پلیس فتا استان لرستان از شناسایی و دستگیری فردی که اقدام به اخاذی از دختران جوان در فضای مجازی می کرد، خبر داد .

به گزارش پایگاه خبری گهر، سرگرد حسین سپه وند در تشریح این خبر اظهار داشت: این متهم با تهدید به انتشار تصاویر خصوصی قربانیان خانم در فضای مجازی، اقدام به اخاذی از آنان می‌کرد.

رئیس پلیس فتا لرستان با بیان اینکه در پی شکایت و مراجعه حضوری ۳ تن از شهروندان لرستانی مبنی بر تهدید و اخاذی، مراتب به ‌صورت ویژه در دستور کار مامورین پلیس فتا قرار گرفت، افزود: برابر اظهارات شاکیان وضمن بررسی‌های انجام شده مشخص شد که متهم با طرح دوستی و ارتباط گرفتن با قربانیان در شبکه های اجتماعی ، آن ها را فریب داده و اقدام به گرفتن تصاویر خصوصی از آنان می کرده است.

وی ادامه داد: با اقدامات و شگردهای خاص پلیسی کارشناسان فتا دورود، متهم به هویت‌ معلوم دراین شهرستان شناسایی و ضمن هماهنگی با مقام قضایی‌ در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر شد.

سپه وند گفت: متهم در تحقیقات اولیه، منکر بزه ‌ارتکابی می‌شد ولی پس از روبه‌ رو شدن با مستندات، به جرم خود اعتراف کرده و در تشریح این شگرد گفت که از طریق شبکه اجتماعی قربانیان خود را در فضای مجازی انتخاب کرده و پس از جلب اعتماد آنها و به بهانه دوستی ، از آن ها درخواست فیلم و تصاویر خصوصی می کرده است و نهایتا با تهدید به انتشار تصاویر ، اقدام به اخاذی از آنها می‌کرده است که توسط پلیس فتا شهرستان دورود دستگیر شد.

رئیس پلیس فتا استان لرستان با بیان اینکه فیلم ها و تصاویر افراد زیادی در سامانه های ذخیره ساز در اختیار متهم کشف شده است، به کاربران توصیه کرد: فضای مجازی و شبکه های اجتماعی محل مناسبی برای آشنایی، ازدواج و اشتراک‌ گذاری اطلاعات خصوصی و ارسال آن به افراد غریبه نیست.

این مقام انتظامی تاکید کرد: کاربران فضای مجازی تحت هیچ عنوان به افرادی که با وعده‌های مختلف، قصد برقراری ارتباطات اجتماعی با آن‌ها را دارند اعتماد نکنند و اطلاعات و تصاویر شخصی خود را برای آن‌ها ارسال نکنند، چرا که امکان سوء‌استفاده افراد فرصت‌طلب از اطلاعات شخصی افراد متصور است.

سپه وند خاطرنشان کرد: کاربران توصیه‌های پلیس فتا را جدی بگیرند و در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک موضوع را از طریق مرکز فوریت‌های سایبری به شماره ۰۹۶۳۸۰ یا سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir با کارشناسان ما در میان بگذارند.

لینک کوتاه : https://gaharnews.ir/?p=9102

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.