• امروز : چهارشنبه - ۱۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
8
مدیرکل ورزش وجوانان لرستان خبر داد:

قرارگاه کوهنوردی اشترانکوه نیازمند جذب اعتبار است

  • کد خبر : 9039
  • ۰۸ تیر ۱۴۰۲ - ۰:۴۱
قرارگاه کوهنوردی اشترانکوه نیازمند جذب اعتبار است
مدیرکل ورزش وجوانان لرستان با بیان اینکه پیگیر جذب اعتبار برای تکمیل قرارگاه کوهنوردی اشترانکوه هستیم، گفت: لرستان آماده صعود سراسری کوهنوردان کشور به قلل اشترانکوه است.

به گزار گهر؛ سید آرش قیاسیان ۲۶ خرداد ماه در جلسه شورای ورزش لرستان با بیان اینکه ورزش وجوانان در اردیبهشت امسال میزبان مسابقات کشوری بوکس، دوچرخه‌سواری، سوارکاری، سنگ‌نوردی بود، اظهار کرد: با توجه به انتظاراتی که از جامعه ورزش استان برای ایجاد شور و نشاط و بالندگی در جامعه می‌رود توانستیم به وسیله برگزاری موفق این میزبانی‌ها در این زمینه تلاش کنیم.

وی افزود: همیاری حوزه بسیج ورزشکاران و مساعدت بین بخشی دستگاه‌های اجرایی استان باعث شد که بتوانیم در این میزبانی‌ها سربلند بیرون بیاییم و رضایتمندی خوبی در کشور ایجاد کنیم.

مدیرکل ورزش وجوانان لرستان با اشاره به برنامه صعود به قلل اشترانکوه، تصریح کرد: اشترانکوه دارای قلل جوان بوده و مشهور به آلپ ایران است و این برنامه صعودی حوزه فرهنگی را نیز پوشش داده و به نام و یاد شهدا برگزار خواهد شد.

وی از به اهتزاز درآمدن پرچم جمهوری اسلامی پس از صعود به قلل، از دیگر برنامه‌های این صعود سراسری عنوان کرد و افزود: از لحاظ هنری نیز با برگزاری مسابقات عکس از جریان صعود و مناظر طبیعی کوهستان ظرفیت‌های اشترانکوه معرفی می‌شود.

قیاسیان از پیگیری اعتبار برای پروژه قرارگاه کوهنوردی در اشترانکوه به عنوان یک زیرساخت مهم ورزشی استان خبر داد و یاد آورشد: هفته قبل با مساعدت حوزه امور استان‌های وزارت ورزش و جوانان و امور مجلس این موضوع پیگیری شده همچنین قرار است هفته آینده نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی پیگیری اعتبار جهت تکمیل این پروژه عظیم که می‌تواند بسیاری از کوهنوردان را از منظر آموزشی و امدادی پوشش دهد در دستور کار خود قرار دهد.

مدیرکل ورزش وجوانان لرستان با تاکید بر لزوم همکاری و حضور فعال روسای ادارات شهرستان‌های دورود و ازنا برای میزبانی این رویداد ورزشی در اشترانکوه، گفت: موضوع اصلی در این برنامه عظیم و سخت بحث پوشش امدادی و مخابراتی آن به خاطر وجود قلل بالای ۳۰۰۰ متر است؛ البته آمادگی هیات کوهنوردی استان در هیمالیانوردی بالا بوده و از این لحاظ صبغه روشنی دارد اما نیاز است که پوشش امدادی و مخابراتی قوی برای پیشگیری از حوادث احتمالی داشته باشیم.

لینک کوتاه : https://gaharnews.ir/?p=9039

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.