• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
5

قصه پر غصه پاکبان های شهر دورود/4ماه حقوق معوقه بدون بیمه

  • کد خبر : 4145
  • ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱:۲۸
قصه پر غصه پاکبان های شهر دورود/4ماه حقوق معوقه بدون بیمه
هر انسانی از شنیدن صحبت های این پاکبان شهرداری دورود قلبش به درد می آید! پاکبانی که یک گوشش به دلیل عدم پرداخت حقوق و نداشتن پول ویزیت در حال از دست دادن شنوایی گوش خود است.

هر انسانی از شنیدن صحبت های این پاکبان شهرداری دورود قلبش به درد می آید! پاکبانی که یک گوشش به دلیل عدم پرداخت حقوق و نداشتن پول ویزیت در حال از دست دادن شنوایی  خود است.

زحمت کشان با وجدانی که در شب به نظافت شهر می پردازند و منفعتش را عده ای دیگر به نام خود ثبت می کنند.

دقایقی از نیمه شب گذشته است. پاکبان با لباس فرم کارگران شهرداری و با ماسک و دستکش و با وجدانی کامل در حال انجام وظیفه خود است. وظیفه ای که در قبال آن ماه هاست پولی دریافت دریافت نکرده است!

برای جویا شدن احوالش به او خسته نباشید می گویم و از کنارم می گذرم. به ناگاه به یاد پیام های کارگران شهرداری می افتم که پیام هایی مبنی برعدم واریز حقوق و بیمه برای من ارسال کرده اند و درخواست پیگیری کرده اند.

چندین بار او را صدا میزنم و پس از چند دقیقه متوجه من می شود. بعدا همصحبت شدن با او متوجه می شوم که چندین ماه حقوق معوق دارد و حق بیمه آنان نیز واریز نشده است.

گوش چپ پاکبان داستان ما به علت عفونت ونداشتن بیمه و پول ویزیت در حال از دست دادن شنوایی خود است.

نامش … و متاهل و دارای چند سر عائله و 44 ساله است. دارای … سال سابقه ی کاری است که از این …. سال فقط 12 سال بیمه برای او واریز شده است.

می گوید: من از زمانی که حقوقمان شبی هزارتومان بوده است شروع به کار کرده ام و تا الان یکبار هم در کارم کوتاهی نکرده ام ولی پیمانکاران شهرداری 5ماه از حقوق ما کارگران قراردادی که نزدیک به  700 نفر هستیم را پرداخت نکرده است.

صحبت هائی از سر درد و غم که با شنیدنشان بغض گلویم را می فشارد. پاکبان باوجدان با تاکید بر اینکه آخرین پرداختی حقوقم را فراموش کرده ام از طلبکارانی می گوید که گاهی برای 50هزارتومان سراغ او می آیند.

کارگری که 5ماه حقوق معوق خود را دریافت نکرده است تا چند روز می تواند در این گرانی تاب بیاورد و هزینه های زندگی خود تامین کند.

700 کارگر قراردادی در فقر مطلق روزگار می گذرانند

700 نفر کارگر قراردادی که زیرنظر پیمانکار کار می کنند نان آور 700 خانوار می باشند که با خانوادهایشان حداقل 3000نفر می باشند که دارند در این شهر بدون داشتن حقوق و بیمه زندگی را می گذرانند.

چرا شهردار و مجموعه مدیریتی شورای شهر برای حل مشکلات این زحمت کشان بی ادعا ورود نمی کنند.آیا اگر حقوق خودتان هم به عقب می افتاد چنین با وجدان به سرکار هر شب خود می رفتید؟ آیا شما حاضر بودید برای سیر کردن شکم زن و بچه هایتان هر شب با خطر ابتلا به انواع بیماری ها دست و پنجه نرم کنید و به دنبال یک ماشین بدوید؟

اعضای شورای شهر آیا می دانید پاکبان های شب شهر دورود هر شب چند کیلومتر را به دنبال ماشین می دوند؟ چرا برای محافظت از سلامت این عزیزان وسایل محافظتی مانند ماسک و دستکش مناسب در اختیارشان نمی گذارید؟

چرا سرنوشت کارگران خود را به دست پیمانکارانی می سپارید که از عهده تعهدات خود بر نمی آیند؟ اگرنمی توانید مجموعه تحت نظر خود را مدیریت کنید استعفا دهید تا فردی که توانایی مدیریت صحیح دارد جایگزین شما شود و باعث خسران دنیا و آخرت خود نشوید.

لینک کوتاه : https://gaharnews.ir/?p=4145

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.