• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
5
از اردیبهشت 1402؛

پزشک خانواده در لرستان اجرایی می شود

  • کد خبر : 8740
  • ۳۱ فروردین ۱۴۰۲ - ۰:۵۹
پزشک خانواده در لرستان اجرایی می شود
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان از آغاز برنامه پزشک خانواده از اردیبهشت ماه امسال در این استان خبر داد.

به گزارش گهر به نقل از دانشگاه علوم پزشکی، مریم کوشکی امروز چهارشنبه در نشست با رؤسای شبکه‌های بهداشت و گسترش شبکه شهرستان‌های لرستان، اظهار داشت: امسال دو برنامه جوانی جمعیت و پزشک خانواده جز اولویت‌های وزارت بهداشت هستند و در صدر تمام برنامه‌های وزارت بهداشت قرار دارند.

وی با تاکید بر اینکه همه باید برای اجرای این دو برنامه با دقت برنامه ریزی کنیم و آنها را اولویت قرار دهیم، عنوان کرد: اکنون نیز بهداشت برای افزایش جمعیت در خط مقدم قرار دارد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان، بیان کرد: برای برنامه جوانی جمعیت در حوزه بهداشت باید روی مسائل پیرامون تولد، مانند زایمان زودرس، کودک نارس، سقط جنین و مراقبت‌های بارداری مداخله جدی داشته باشیم.

کوشکی با تاکید بر اینکه مراقبت‌های بهداشتی مادران باردار باید به صورت جدی در دستور کار باشد، تصریح کرد: پرونده بهداشتی مادران باردار باید ثبت شود، همچنین اگر مادری برای مراقبت بهداشتی مراجعه نکرد، کارشناسان بهداشت باید پیگیری کرده و آن‌ها را ترغیب کنند.

وی با اشاره به اثرگذاری مرگ اشخاص ۳۰ تا ۷۰ ساله بر شاخص‌های جوانی جمعیت، گفت: در حوزه بیماری‌های غیر واگیر باید مداخله جدی کنیم، تا از مرگ افراد بر اثر بیماری‌های غیر واگیر مانند فشارخون، دیابت، سرطان و… پیشگیری کنیم.

برنامه پزشکی خانواده در لرستان از اردیبهشت ماه آغاز می‌شود

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت اجرای برنامه پزشکی خانواده، اظهار داشت: این طرح در استان لرستان از اردیبهشت ماه امسال آغاز خواهد شد.

کوشکی عنوان کرد: در استان لرستان، اجرای این برنامه ابتدا از شهرستان دلفان آغاز خواهد شد و با فاصله‌های کوتاه در شهرستان‌های دیگر نیز آغاز می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بودجه این برنامه برای سال جاری تخصیص داده شده، گفت: در راستای اجرای این برنامه چالش‌های زیادی وجود دارد، اما باید پای کار بیایم و حتماً این برنامه را اجرا کنیم.

لینک کوتاه : https://gaharnews.ir/?p=8740

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.