• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
6
مدیرعامل آب و فاضلاب لرستان؛

پیشرفت ۹۵درصدی کانال هدایت فاضلاب دورود

  • کد خبر : 9135
  • ۰۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۷
پیشرفت ۹۵درصدی کانال هدایت فاضلاب دورود
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان گفت: در حال حاضر پروژه هدایت فاضلاب شهر دورود ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

به گزارش گهر، یاسر اکبریان روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: در چهار ماه اول نخست سال جاری ۳۱ کیلومتر لوله‌گذاری و توسعه شبکه آب شهری و نزدیک به هشت کیلومتر لوله‌گذاری و ایجاد شبکه جمع‌آوری فاضلاب به همراه چهارهزار فروش انشعاب انجام شده است.

وی میزان حجم فاضلاب تصفیه شده در چهار تصفیه‌خانه فعال فاضلاب استان را طی سه‌ماهه ۱۲.۵ میلیون مترمکعب برآورد کرد و افزود: پنج تصفیه‌خانه در حال ساخت استان نیز در سه‌ماهه نخست امسال در بخش ساختمانی بیش از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان در خصوص طرح هدایت فاضلاب شهر دورود، تصریح کرد: این طرح اکنون دارای ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی است و با اجرای آن، انتقال فاضلاب شهر دورود از طریق لوله‌گذاری و چندین ایستگاه پمپاژ و گذر از بستر «تیره رود» از شهر خارج خواهد شد که ظرف روزهای آتی با حضور مسئولان به بهره‌برداری خواهد رسید.

اکبریان با بیان اینکه دولت سیزدهم نگاه فنی و مهندسی به مقوله خدمات آب و فاضلاب مشترکان دارد، افزود: این نگاه در استان لرستان نیز در راستای توسعه این خدمات به‌خصوص به مردم مناطق محروم بوده است.

وی ادامه داد: در این راستا با انعقاد یک تفاهم‌نامه همکاری با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) و بسیج سازندگی قرار است ظرف مدت سه سال در قالب جهاد آبرسانی به مناطق محروم، تعداد ۱۲۵ روستای استان با اعتباری بالغ بر ۴۲ میلیارد تومان از آب بهداشتی سالم بهره‌مند شوند که در حال حاضر این طرح در مجموع دارای ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی است و در مقایسه با سایر استان‌ها دراین‌خصوص در جایگاه مطلوبی قرار داریم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان با بیان اینکه تا پایان دولت سیزدهم باید روستاهای مذکور استان از آب شرب بهداشتی سالم بهره‌مند شوند، عنوان کرد: طبق برنامه زمان‌بندی، در هفته دولت و دهه مبارک فجر حدود ۷۰ روستا از این مجموع از آب بهداشتی سالم بهره‌مند خواهند شد.

اکبریان، گفت: ۴۵۰ هزار اشتراک شهری و ۱۵۰ هزار اشتراک آب روستایی و ۲۹۰ هزار مشترک فاضلاب در لرستان تحت پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب استان وجود

دارد.

لینک کوتاه : https://gaharnews.ir/?p=9135

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.