• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
12
فرماندار دورود:

515 تست مثبت كرونا ظرف 5 روز در دورود/ 9 فوتي از ابتداي مرداد 1400

  • کد خبر : 6522
  • ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۳
515 تست مثبت كرونا ظرف 5 روز در دورود/ 9 فوتي از ابتداي مرداد 1400
فرماندار شهرستان دورود گفت: ظرف 5 روز گذشته از 1286 نمونه گرفته شده 515 مورد مثبت شده است و از ابتداي مرداد 1400 9 بيمار كرونايي در شهرستان دورود فوت كرده اند.

خدانظر دريكوند در گفت و گو با پايگاه خبري گهر  با تشكر از اصناف و بازاريان جهت رعايت تعطيلي كسب و كارها گفت: ابتدا لازم است از همشهريان گرامي شهرستان، هيات مذهبي جهت رعايت برگزاري مراسم عزاي حسيني (ع) تشكر نمايم. همچنين از پرسنل زحمت كش نيروي انتظامي، پرسنل سپاه پاسداران و كادر بهداشت و درمان و ساير دستگاه هاي خدمات رساني كه در ايام تعطيلات به مردم عزيز خدمت رساني نمودند،تشكر ويژه نمايم.

وي افزود: از روز يكشنبه 31 مرداد محدوديت هاي تعطيلي بازار به پايان رسيده است و از امروز فعاليت بازارريان و اصناف آغاز گرديده است ولي  برخي از مشاغل مانند تالارها و استخرهاي شنا كماكان تعطيل هستند و غذاخوري ها و رستوران ها بايد به صورت بيرون بر خدمات ارائه كنند.

رعايت 76.6 پروتكل هاي بهداشتي توسط مشاغل گروه 1

دريكوند با اشاره به رعايت پروتكل هاي بهداشتي توسط صنف ها و مشاغل گروه يك كه در اين ايام مشغول به فعاليت بوده اند، بيان داشت: طبق آمار ميزان رعايت پروتكل ها در ميان مشاغل گروه يك، 76.6 درصد بوده است كه از مابقي صاحبان مشاغلي كه از امروز فعاليت خود را آغاز كرده اند انتظار داريم ادامه فعاليت آنان حتما با پروتكل هاي بهداشتي باشد و در هنگام فعاليت از ماسك استفاده نمايند.

515 نمونه تست مثبت شده و 9 فوتي

خدانظر دريكوند تصريح كرد: ظرف پنج روز گذشته ( از تاريخ 26 مرداد تا 31 مرداد) تعداد 1286 نمونه كرونا گرفته شده است كه از اين تعداد 515 نمونه مثبت اعلام شده است و همچنين از ابتداي مرداد 1400، 2571 نمونه تست مثبت و آمار فوتي هاي شهرستان به عدد 9 رسيده است كه درصد كشندگي ما سه دهم درصد و پايين تر از ميانگين كشوري مي باشد.

86 بيمار بستري در بيمارستان و محدوديت تخت خالي براي بيماران جديد

فرماندار دورود در خصوص آمار بستري ها بيان داشت: هم اكنون 86 بيمار كرونايي در بيمارستان بستري هستند و فقط 8 تخت خالي در شهرستان موجود است كه اميدواريم وضعيت رو به وخامت نرود.

در زمينه دارو و سرم مشكل نداريم/ 50 درصد ابتلا در مراسمات و مهماني هاي خانوادگي

دريكوند با اشاره به وضعيت سرم و دارو اظهار داشت: در ززمينه سرم و دارو مشكلي در شهرستان نداريم ولي كماكان نياز است تا شهروندان با دوري از تجمعات ومهماني هاي خانوادگي، رعايت فاصله گزاري اجتماعي و زدن ماسك از سلامت خود و ديگران محافظت نمايند.

وي ادامه داد: 50 درصد بيماران كرونايي شهرستان به دليل حضور در مهماني ها،اجتماعات و مراسمات به اين ويروس مبتلا شده اند.

 

 

لینک کوتاه : https://gaharnews.ir/?p=6522

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.